۱۳۹۸ تیر ۱۸, سه‌شنبه

مجاهد شهید پرویز نیک‌نژاد



پرويز نيک نژاد سال۱۳۳۵ در گرمسار متولد شد. در سال۵۷ برای ادامهٌ تحصيل به هند رفت و در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت. در جريان روشن شدن مرزبنديهای سياسی در ماههای اول بعد از پيروزی قيام ضد‌سلطنتی، پرويز به انجمن هواداران مجاهدين پيوست. در سال۶۳ به منطقهٌ مرزی اعزام شد و پس از گذراندن دورهٌ آموزشی وارد يکي از گردانهای رزمی شد و در چند رشته عمليات شرکت کرد. جسارت و روحيهٌ انقلابی و تسلط او بر صحنهٌ نبرد به‌سرعت وی را به فرماندهی توانا و جسور مبدل ساخت. 
پرويز در موضع فرمانده گروه و يا فرمانده دستهٌ خط‌شکن همواره در پيشاپيش يکان رزمي خود با مزدوران خميني چنگ در چنگ مي‌شد و راه عبور يکانهاي ارتش آزاديبخش را باز مي‌کرد. در عمليات فروغ جاويدان فرمانده گردان تانک بود و در اين موضع قهرمانانه جنگيد و سرانجام با فداي جان، بالاترين حماسهٌ زندگی خود را در اين نبرد باشکوه خلق کرد و به کهکشان شهیدان راه آزادی پیوست.
«…‌‌به‌عنوان يک هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران افتخار مي‌کنم که با تمام وجود دست در دست ديگر برادران و خواهران مجاهدم سلاح برگرفته‌ام تا به خميني اين عنصر پليد بگويم‌ ای دشمن انسان، ميان من و تو چيزي جز گلوله و بمب و نارنجک وجود ندارد و فاصلهٌ ميان من و تو دريايي از خون است. بي‌شک در اين نبرد قهر‌آميز، خلق ما پيروز خواهد شد. در آن‌صورت مهم نيست که من زنده باشم مهم آن است که اگر شهيد شدم خون ناچيزم اخگری فرا راه محرومان باشد». وصيت‌نامه ‌ـ‌ ۲۳آبان۶۳ 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

۱ نظر:

  1. پرویز مجاهدی دلیر و بی باک در راه آزادی مردم بود

    پاسخحذف