۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

مجاهد شهید محمد شاهی


مشخصات مجاهد شهید محمد شاهی

محل تولد: سمنان
سن: ۲۴
شغل: مکانيک
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

محمد شاهی در اوایل سال۵۸ کار تبلیغی خود را در رابطه با سازمان مجاهدین در سمنان آغاز کرد. در سال۶۰ درحالی‌که چماقداران و عوامل مزدور رژیم، در پی یافتن مراکز چاپ و انتشار نشریهٌ مجاهد بودند، او در شهر خود مسئول چاپ نشریه و تبلیغات بود. در فاز نظامی فعالانه به نبرد با دشمن پرداخت. ‌ اواخر سال۶۰ ارتباطش قطع و توسط رژیم آخوندی دستگیر شد. سرانجام در آبان‌ماه۶۴، به سازمان وصل شد و به منطقه اعزام گردید. 
او در درخواستش برای رفتن به خط مقدم جبهه نوشت: «‌تصمیم خودم را گرفتم و این راهی برگشت‌ناپذیر است. من آرزویم مرگ خمینی و فرا‌رسیدن صلح و آزادی و استقلال واقعی در میهن در‌زنجیر خمینی است. که ایجاد چنین جامعه‌یی تنها با آرمان رهائیبخش مجاهدین خلق ایران میسر است…». تقاضانامه ـ‌ ۲۱دی۶۴
با چنین انگیزه و عزم جزمی قدم به میدان مبارزه گذاشت. سرانجام در بالاترین قلهٌ زندگیش، در نبرد کبیر فروغ جاویدان «با افتخار تمام» و «در اوج شعف و شور» به‌شهادت رسید. «… من با آگاهی کامل و با شوق بسیار پا به میدان مبارزه گذاشته‌ام و شهادت را با دل و جان پذیرفته‌ام، شهادت از دیدگاه من… در اوج شور و شعف و مملو از حیات و زندگی است. …‌‌من یک یا چند قطره خون ناچیز دارم که در مقابل رود خون شهیدان چیزی نخواهد بود. با افتخار تمام به آرمانم، آن‌را فدیهٌ خدا و خلق و رهبری نوین این انقلاب می‌کنم. چرا که باید این انقلاب حفظ شود و این چند قطره خون در مقابل یک آرمان رهائیبخش بسیار ناچیز است…». ‌وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱اسفند۶۴

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر