۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

مجاهد شهید حجت‌الله فتحی


مشخصات مجاهد شهید حجت‌الله فتحی

محل تولد: هفشجان
سن: ۲۵
تحصیلات: دیپلم 
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

«…من حجت‌الله فتحی ‌در یک خانوادهٌ کشاورز در شهرستان هفشجان به‌دنیا آمدم. تابستانها به کمک پدرم در کارهای کشاورزی و در کنار برادرم در کارهای بنایی کار می‌کردم. موقعی که انقلاب ضدسلطنتی به‌وقوع پیوست، من در اعتصابات و تظاهرات مردمی و دانش‌آموزی شرکت داشتم. در سال۱۳۵۸ از طریق یکی از معلمان مدرسه‌مان با آرمانهای سازمان مجاهدین آشنا شدم و با افشاگریهایی که مجاهدین علیه خمینی می‌کردند فهمیدم که خمینی یک دزد و روباه اسلام‌پناه بیش نیست… با آگاهی و فهمی که پیدا کرده بودم، از سال۵۸ به بعد همپای با میلیشیای مجاهدین به توزیع نشریهٌ مجاهد و فریاد گودنشین و پخش اعلامیه‌های سازمان مبادرت می‌کردم. سال۶۰ نیز یکبار دستگیر شدم. بعد از آزادی از زندان رابطه‌ام با سازمان قطع شد. اما من خودم با چند نفر دیگر، هستهٌ مقاومت چندنفره تشکیل دادیم و به‌طور مخفی فعالیت خود را با شعارنویسی و پخش تراکت تا اواخر سال۶۲ ادامه می‌دادیم. از سال۱۳۶۲ به بعد صدای مجاهد را ضبط می‌کردیم و به‌صورت اعلامیه یا تراکت و تکثیر نوار به فعالیت خود ادامه می‌دادم. بعد از عزیمت برادر مجاهد مسعود رجوی و خواهر مجاهد مریم رجوی به نوار مرزی ایران و عراق تصمیم گرفتم که به آنها بپیوندم. در آبان‌ماه سال۱۳۶۵ رابطه‌ام با سازمان وصل شد و توانستم به مرز ایران و عراق بروم و تصمیم خود را به اجرا درآوردم…». 
مجاهد دلیر حجت‌الله فتحی پس از ورود به منطقه و گذراندن آموزشها در چند رشته عملیات ارتش آزادیبخش از‌جمله در آفتاب و چلچراغ شرکت کرد. سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان پس از شرکت نبردهای حماسی، به جاودانه‌فروغها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر