۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

مجاهد شهید اکبر ذوالفقاریان


مشخصات مجاهد شهید اکبر ذوالفقاریان
محل تولد: سمنان
تحصيل: دیپلم
سن: 19
محل شهادت: سمنان
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید اکبر ذوالفقاریان

زندگینامه اکبر ذوالفقاریان مجاهد شهید اکبر ذوالفقاریان در سال 1348در روستای طالب‌آباد، از توابع استان سمنان، در یک خانواده محروم روستایی به دنیا آمد. دانش‌آموز دوره راهنمایی بودکه از طریق برادرانش، مجاهدین شهید: ناصر علی، محمدقلی، سعید (کوچک) و پسرعمه‌اش حجت ذوالفقاریان با سازمان مجاهدین آشنا شد. در 30خرداد 1360برادران اکبر به زندگی مخفی روی آوردند. اکبر نیز بعد از مدتی با یورش پاسداران به خانه پدریش دستگیر شد و تا سال 64در زندان بود. اکبر بعد از آزادی از زندان در سال 1365با به‌کارگیری تجربه‌هایی که در زندان اندوخته بود، برای وصل به سازمان، و ادامه مبارزه خود، دست به تلاشهای زیادی زد. در جریان این تلاشها، در تهران شناسایی و برای بار دوم دستگیر و زندانی گردید. یکی از همبندان او طی یاداشتی در سال 1366در باره او می‌نویسد: «وقتی برای اولین‌بار اکبر را دیدم فکر کردم دارم با مجاهد شهید سعید ذولفقاریان حرف می‌زنم. او یکی از برادران اکبر و فرمانده هسته مقاومت ما در سال 1364بود. او موفق شد از مرز خارج شده و به ارتش آزادی‌بخش بپیوندند. این مجاهد دلیر سرانجام در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید. اکبر جوان وسرحال بود. هر بار او را می‌دیدم از او انرژی می‌گرفتم. به‌رغم سن و سال کم، به شعائر مذهبی مقید بود و نمازش هرگز ترک نمی‌شد. من که در گذشته با خانواده اکبر آشنا بودم می‌دانستم چقدر در زندگی محرومیت و رنج کشیده است، برای او احترام خاصی قا‌ئل بودم. هنوز راز و نیازهای او با خداوند در گوشم طنین دارد و با یادآوری آن متأثر می‌شوم. او از زندانیان مقاوم زندان بود و روی زندانیان تأثیرات بسزایی داشت. در اعتراضات و درگیریهای روزانه‌یی که طی سالهای 67-1366با پاسداران و نگهبانان زندان داشتیم، اکبر همیشه پیشتاز بود؛ به همین دلیل همواره مورد کینه پاسداران قرار داشت. این مجاهد جوان، همیشه لبخند معصومانه‌یی بر لب داشت و این لبخند او را در بین زندانیان برجسته می‌کرد. با این‌که بعد از شهادت برادرانش بار مسؤلیت عظیمی در خود نسبت به خانواده و به‌خصوص مادر وخواهر کوچکش احساس می‌کرد اما هیچ چیز نمی‌توانست در اراده او برای ادامه مبارزه و پیگیری راه برادران شهیدش خللی وارد کند. در سال 1366یک روز بازجو اکبر را برای بازجویی صدا زد، بعد از برگشتن از بازجویی علت صدا زده شدنش را پرسیدیم. گفت: «کور خوانده‌اند. فکر می‌کنند اینطوری می‌توانند روحیه مرا در هم بشکنند، عکس یک نفر مثله‌شده را که چهره‌اش قابل شناسایی نبود به من نشان داده و اصرار داشتند که قبول کنم عکس برادرم سعید است اما من آنها را دست به‌سر کردم». 

*** با شروع قتل‌عام زندانیان سیاسی، در سال 1367او نیز به تیرک اعدام بوسه زد و به برادران مجاهدش پیوست آرامگاه اکبر هم‌اینک در شهر سنگسر- مهدی شهر - آرامگاه طالب آباد است

مریم رجوی: نام‌های آنها را خمینی پنهان کرد، اما نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصر ایران‌اند.
مزارهایشان را مخفی کرده‌اند، اما حاضرترین و آشکارترین وجود رزمنده ملت ایران‌اند.
و سال‌هاست بر سر دار رفته‌اند، اما سرود سرخ آزادی بر زبان آنها جاری است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر